Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 29 on Sat 28 May 2011, 23:38

Senarai Ajaran Sesat Yang Telah Diwartakan

View previous topic View next topic Go down

Senarai Ajaran Sesat Yang Telah Diwartakan

Post by F.M on Fri 12 Dec 2008, 17:52

Senarai Ajaran Sesat Yang Telah Diwartakan, Untuk Ingatan dan Panduan Kepada Semua

Berikut adalah senarai ajaran yang telah diwartakan sesat diMalaysia oleh Majlis Ugama Islam Malaysia.

1) Nasrul Haq
2) Budi Suci
3) Al Watan
4) Budi Suci Sejati
5) Jawa Faradin
6) Silat Sunda Pukulan Ghaib
7) Tusuk Hikmat
8) Ilmu Kebatinan
9) Potong Maya
10) Naluri
11) Kaula
12) Haqqullah Syahadah
13) Rampai
14) Wali Suci
15) Kalimat Sakti
16) Silat Pukulan jarak Jauh
17) Ilmu Tenaga Dalam Hikmat
18) Zikir Sha'ban Islam Haq
19) Asal Wujud Garis Laksamana
20) Al Ma'zat
21) "Trancendentel Meditation"- Maharsi Mahish Yugi
22) Abdul Manan bin Harun - Tolak Hadis Ilmu
23) Mentauhidkan Allah oleh Nasrun S.T. Qahar
24) Kumpulan Ikhwan / Al Mas
25) Kuasa Ghain (Tahan Diri)
26) Mohd. Nordin Putih
27) Nasrun S.T. Qahar
28) Roslan Katimun - Ajaran Wali Sembilan
29) Tariqat Naqsyahbandiah Kadirun Yahya
30) Wali Sembilan
31) Khatijah binti ali @ Puan Tijah
32) Syed Mutalib Bin Syed Mohd. Nordin
33) Ajaran Mohd. Seman Al Banjari
34) Al Arqam
35) Golongan Anti Hadis
36) Ajaran Juruzon bin Abdul Latif (Hj. Ahmad Al Walidie(Pak Su))
37) Syiah
38) Ajaran Hj.Ghazali Othman Hulu Kelang
39) Ajaran Hj. Kahar Ahmad
40) Ajaran Ilmu Tajali Ahmad Laksamana
41) Ajaran Ilmu Hakikat @ Jahar Dumin Hulu Langat
42) Tarikat Mufaridiah
43) Ajaran Hassan Anak Rimau
44) Tarikat Aurad Ismailiah
45) Ajaran Martabat Tujuh
46) Tarikat Samaniah Ibrahim Bonjol
47) Ajaran Sulaiman (Bahtera Nabi Noh)
48) Ajaran Ilmu Hakikat Hassan bin Jonit
49) Ajaran Ahmadiah / Qadiani
50) Ajaran Mohd. Nor Seman
51) Ajaran Ayah Pin
52) Ajaran Bahai


Kebanyakan Ajaran ajaran ini berada di Wilayah Persekutuan.
selainnya di negeri Selangor , Kelantan , Negeri Sembilan , Kedah , Terengganu , Melaka , Pulau Pinang , Johor , Perak , Serawak , Perlis Pahang dan Sabah.

Awasi lah terhadap Ajaran ajaran tersebut.

Semoga kita semua dilindungi Allah.

Wassalam

_____________________________________________________________________________________________________________________
FAINOR MUFAKIRIN
http://www.facebook.com/mufakirin


F.M
SuperAdmin
SuperAdmin

Female
Number of posts: 3613
Age: 29
Location: Melaka
Job/hobbies: Blogging
Registration date: 2008-09-13

View user profile http://www.facebook.com/mufakirin

Back to top Go down

Re: Senarai Ajaran Sesat Yang Telah Diwartakan

Post by F.M on Fri 12 Dec 2008, 17:54

Ciri Ciri Ajaran Sesat
Dalam ajaran / Aqidah Theosophy, Tasauf, Occultism (Ilmu Ghaib), Syiah Ismailiah dan Batiniah.

Jika ada didalam sesuatu ajaran itu seperti dibawah ini, ia adalah diwartakan sebagai Ajaran Sesat. :-

1) Guru atau pengikut membuat pengakuan menerima wahyu.
2) Guru membuat pengakuan memegang kkunci pintu syurga.
3) Mengaku bahawa gurunya sebagai nabi atau malaikat.
4) Mempercayai roh orang mati menjelma ke dalam jasad orang hidup.
5) Amalan seperti zikir boleh menangguhkan kiamat.
6) Pengikut tarekat mereka sahaj dijamin masuk syurga.
7) Mempunyai bahawa guru mereka boleh menebus dosa dengan wang.
8) Mempercayai bahawa semua agama adalah sama.
9) Mempercayai ada lagi nabi selepas nabi Muhammad.
10) Penyerahan rohani / jasmani kepada guru melalui nikad batin.
11) Meminta pertolongan daripada orang yang telah mati.
12) Mempercayai bahawa dirinya atau pengikutnya sahaja yang layak mendapat ma'unah (pertolongan) Allah.
13) Mengaku Allah menjelma dalam dirinya.
14) Mendakwa bahawa dirinya sebagai wakil nabi, boleh memberi sysfaat kepada muridnya.
15) Mendakwa bahawa wahyu turun selepas wafatnya Nabi Muhammad.
16) Mendakwa bahawa ajaran tarekatnya diterima terus dari Rasullullah secara jaga.
17) Mempercayai bahawa orang mati boleh memberi pertolongan apabila diseru namanya.
18) Mempercayai bahawa orang tertentu tidak mati dan akan lahir semula sebagai Imam Mahdi.
19) Mengaku dan mempercayai bahawa seseorang itu boleh berhubung terus dengan allah melalui Nur Muhammad
yang ada dalam dirinya.
20) Boleh memanggil roh orang mati dlam amalan menurun oleh bomoh atau tukang sihir.
21) Memansuhkan Syariah islam dan mengadakan syariat baru.
22) Meninggalkan sembahyang Jumaat keraan mengamalkan suluk.
23) amalan haji tidak semestinya di mekah, di tempat lain juga boleh.
24) Huruf huruf dalam kalimah hanyalah lambang.
25) Mempercayai bahawa bacaan2 seorang guru ke atas sesuatu benda seperti batu, gunung dan lain2 boleh
memberikan kesan baik atau buruk.
26) Mengagung agungkan keturunan Yahudi sebagai kaum baik dan perlu dicontohi.
27) Mengaku diri sebagai Nabi Isa.
28) Mengaku diri sebagai Imam Mahdi.
29) mendakwa menjadi wali sedangkan dirinya bergelumang dalam maksiat.
30) Mengaku tahu perkara2 ghaib dan menilik nasib sesaorang.

_____________________________________________________________________________________________________________________
FAINOR MUFAKIRIN
http://www.facebook.com/mufakirin


F.M
SuperAdmin
SuperAdmin

Female
Number of posts: 3613
Age: 29
Location: Melaka
Job/hobbies: Blogging
Registration date: 2008-09-13

View user profile http://www.facebook.com/mufakirin

Back to top Go down

Re: Senarai Ajaran Sesat Yang Telah Diwartakan

Post by F.M on Fri 12 Dec 2008, 17:55

31) Mengaku dirinya atau gurunya maksum
32) Menghalalkan nikah adik beradik
33) Mematuhi dengan buta tuli ajaran gurunya walaupun gurunya itu melakukan kesalahan an dosa.
34) Setiap murid dikehendaki menyerahkan diri, anak, isteri dan harta benda kepada gurunya.
35) Guru mendakwa bahawa tugas tugas Rasul diamanat kepadanya.
36) Islam sesaorang itu tidak sah jika tidak diislamkan oleh gurunya.
37) Semua manusia boleh melihat Allah di dunia ini.
38) Mendakwa melalui tarekatnya Allah menurunkan Nur (cahaya) di dalam badan Nabi adam turun menurun di
-- - dalam badan semua Nabi nabi dan seterusnya ke dalam badan Imam imam (Syiah) dan guru guru hinga kiamat.
39) Sebelum naik haji ke Mekah hendaklah bersuluk di panca Budi Medan atau di Medan sahaja.
40) Syeikh atau gurunya mendakwa mempunyai mukjizat.
41) Mendakwa dirinya sebagai penjelmaan sahabat sahabat nabi s.a.w.
42) Bersemadi di tempat tempat gelap memusatkan fikiran kepada satu satu hajat.
43) Jika ada kemusykilan dalam satu satu ajaran, murid dilarang berbincang sesama sendiri tetapi hendaklah dirujuk
- -- kepada guru.
44) Boleh meramalkan kedatangan Imam mahdi dan kiamat.
45) Pengikut boleh menerima kuasa luar biasa dari guru.
46) Pengikut pengikut lelaki dan perempuan dikehendaki diuji dalam bilik khas dan bersumpah tidak akan
-- - menceritakan kepada sesiapapun apa yang terjadi dengan guru dalam bilik itu.
47) Pengikut tidak boleh berkahwin dengan bukan pengikut ajaran itu.
48) Pengikut diwajibkan merahsiakan ajaran kalu tidak akan ditimpa bala.
49) Sembahyang tidak perlu berjemaah dan tidak perlu mengadap kiblat.
50) Gurunya mengaku Imam mahdi dan muridnya yang kanan Nabi Isa.
51) Nikah mengikut syariat hanyalah mengikut adat sebab itu dikehendaki dinikahkan sekali lagi dengan nikah batin.
52) Percaya kepada makhluk makhluk seperti kayu bata dan dan kuasa ghaib.
53) Perbuatan maksiat seperti judi, zina dan minum arak serta segala bentuk dosa boleh dilakukan oleh guru
--- tarekatnya dan boleh dapat jaminan ampun dari Allah ke atas dosa pengikutnya.
54) Murid murid tidak boleh mengahwini wanita wanita yang diminati oleh gurunya.
55) Murid murid tidak boleh mengahwini janda gurunya.
56) Ibadat sembahyang berpada dengan "niat" (terlintas dihati) sahaja.
57) Menghalalkan sesuatu yang diharamkan oleh Allah.
58) Quran mempunyai makna makna batin itulah sebenar keramat.
59) Makna Quran yang zahir itu kulit sahaja tidak berguna.
60) Islam itu ada zahir dan batin; Zahir itu kulit dan batin itu isi, bila dapat isi kulit tidak berguna lagi.

Rujukan:Bahagian Penyelidikan Jabatan Agama Islam

Sekian.
Wassalam.

_____________________________________________________________________________________________________________________
FAINOR MUFAKIRIN
http://www.facebook.com/mufakirin


F.M
SuperAdmin
SuperAdmin

Female
Number of posts: 3613
Age: 29
Location: Melaka
Job/hobbies: Blogging
Registration date: 2008-09-13

View user profile http://www.facebook.com/mufakirin

Back to top Go down

Re: Senarai Ajaran Sesat Yang Telah Diwartakan

Post by armyrole on Sat 13 Dec 2008, 11:28

owng2 yg sesat ni setahu aku la kan semua yg bijak sana..
lawyer..
docter..
kan kan...!!

armyrole
MUFAKIRIN V.V.I.P
MUFAKIRIN V.V.I.P

Male
Number of posts: 1460
Age: 25
Location: jelapang pady
Job/hobbies: keje mngabskn boras mak bapak
Humor: korek lobng idng
Registration date: 2008-10-23

View user profile

Back to top Go down

Re: Senarai Ajaran Sesat Yang Telah Diwartakan

Post by F.M on Sat 13 Dec 2008, 11:39

armyrole wrote:owng2 yg sesat ni setahu aku la kan semua yg bijak sana..
lawyer..
docter..
kan kan...!!
tak boleh la kata mcm tu jugak..
TAPI,
selalu nya memang pun...

_____________________________________________________________________________________________________________________
FAINOR MUFAKIRIN
http://www.facebook.com/mufakirin


F.M
SuperAdmin
SuperAdmin

Female
Number of posts: 3613
Age: 29
Location: Melaka
Job/hobbies: Blogging
Registration date: 2008-09-13

View user profile http://www.facebook.com/mufakirin

Back to top Go down

Re: Senarai Ajaran Sesat Yang Telah Diwartakan

Post by armyrole on Sat 13 Dec 2008, 11:45

F.M wrote:
armyrole wrote:owng2 yg sesat ni setahu aku la kan semua yg bijak sana..
lawyer..
docter..
kan kan...!!
tak boleh la kata mcm tu jugak..
TAPI,
selalu nya memang pun...
time2 ayh pin dl..
smua sakan2..
smua yg join nma2 besar...

armyrole
MUFAKIRIN V.V.I.P
MUFAKIRIN V.V.I.P

Male
Number of posts: 1460
Age: 25
Location: jelapang pady
Job/hobbies: keje mngabskn boras mak bapak
Humor: korek lobng idng
Registration date: 2008-10-23

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum